Als je optimaal gebruik wilt maken van het internet om openstaande vacatures op te vullen, hoef je niet per se social networking sites te gebruiken (verticale marketing). Online recruitment kan namelijk ook unieker.
Via uw eigen recruitment website kan je ook heel wat kandidaten aantrekken. Misschien is dit zelf beter. Een eigen website maak je op zoals je wilt. Het laat je toe de inhoud weer te geven zoals je maar wenst. Het is ook afgestemd op de huidige interessevelden van de potentiële klanten.
Vandaag de dag gebruiken meer en meer mensen een eigen website (horizontale marketing). We hechten alsmaar meer belang aan waarden en emotie. Vooraleer u aan een eigen site begint, is het belangrijk om te weten wat de sollicitant belangrijk vindt. Zo kan zijn interesse in het bedrijf en de functie sneller gewekt worden.
Hoe maak je een interessante recruitment website?
Wat een website direct boeiend maakt, is de lay-out. Veel mensen passen hun lay-out aan op basis van het publiek. Bij een recruitmentsite denk je dan meteen aan een zakelijke lay-out. Dit klopt, maar zakelijke kleuren zijn vaak saai. Probeer is wat opvallendere kleuren. Kleuren, die je normaal niet zou gebruiken. Dit wekt meteen enthousiasme op bij de kandidaten.
Een perfecte, talentvolle kandidaat moet uw vacature kunnen lezen in een minimum van tijd. De interesse moet zeker niet alleen komen door de functie. Ook uw website moet de sollicitant aanspreken. Als je een website hebt, dat een leuke sfeer creëert én een boeiende functie aanbiedt, zal je sneller sollicitanten hebben.
Naast een opvallende , maar verzorgde lay-out, moet uw website niet te moeilijk zijn. Je hebt het zeker al eens meegemaakt, dat je naar iets op zoek bent op een website, maar je vindt het niet? Ikzelf word daar heel vervelend van. Bovendien sluit ik de website onmiddellijk. Daarom zorg je er ook zeker voor dat alles snel te vinden is.